torsdag 15. januar 2009

Om omstrikk og restegarn

Litt for lita lua

Minsten hadde ei ribbestrikket lue i tykk alpakka (fra Du store Alpakka). Fin lue, fin farge og varm, men dessverre nådde den ikke ned på ørene lenger. Da er det kjekt å ha et lite lager med restegarn! Jeg plukket opp masker rundt kanten, bortsett fra i panna, og strikket lua ca. to cm. lenger, før jeg felte masker midt bak og strikket øreklaffer. Ribbestrikken gjør at lua sitter godt om ørene.
Synd at garnet ikke produseres lenger. Har likt det veldig godt og strikket mye av det!


Hals i SilkeAlpakka

Halsen er strikket av SilkeAlpakka fra Garnstudio, restegarn fra fletteluene. Utrolig deilig garn, som er godt å ha rett på kroppen. Ideen til halsen fikk jeg på Bente B`s Blogg. Min hals er er strikket i perlestrikk i to remser som er sydd sammen på langs, kortendene er sydd sammen forskjøvet i forholdt til hverandre. Det er jo genialt enkel ide. Isaknitty som lagde mønsteret har flotte bilder og en god beskrivelse på hvordan det gjøres.

1 kommentar:

  1. Nydelig lue til minsten - fargen er lekker!
    Halsen din var også veldig flott!
    Tror vi har vært inne på noen av de samme sidene, for jeg avslutter snart noe liknende...;-)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin