mandag 16. september 2013

Grønn luksus

Lina

Wollmeise DK er et nytt og luksuriøst bekjentskap. For et deilig garn! Godt å strikke med, og det gir et nydelig resultat siden maskene legger seg så fint. Lina-lua har jeg hatt lyst på lenge, syns de vridde maskene og flettene gir fin effekt. Jeg har brukt 70 gram garn på pinner nummer 4. Mønster var enkelt å følge, men jeg ble ikke helt fornøyd med fellingen, den ble i overkant klumpete.

Lina

To hespler med Wollmeise DK rakk til både vesten Lady Kina og Lina-lua, det er slett ikke verst. Jeg ble veldig fornøyd med vesten også, den har vært mye brukt, super på litt kjølige sommerkvelder, og nå som høsten er her er den gull.

 Lady Kina

Jeg la opp seks masker mindre enn mønsteret sa for å ha noe å gå på under ermet, de ekstra maskene la jeg ut der. Jeg brukte 360 gram garn på pinner 4,5.
Husket jeg å skrive at jeg DIGGER fargen! Syns den kler min grønnprikkete Fretexkjole.

Lady Kina

14 kommentarer:

  1. Fiiiin farge, ja :) Kina er søt, takk for påminnelsen ;)

    SvarSlett
  2. Så flotte ting du har strikket, grønn er min farge! Happy Knitting!

    SvarSlett
  3. Morsomt å lese, siden jeg akkurat har bestilt 3 nøster grønn DK (Wasabi). Er spent på garnet og fargen. Hadde også tenkt å strikke en vest/kort jakke av mitt garn, og resultatet ditt viser jo at det er en god idé :)

    SvarSlett
  4. Berre lekkert! Helt perfekt grønnfarge!

    SvarSlett
  5. Grønt er i vinden, denne var veldig fin!! Lekker vest, har allerede lagt mønsteret på to-do-lista!!

    SvarSlett
  6. Ser absolutt ut som et garn som må prøves:) Flott vest - skjønner godt du er fornøyd med den over kjolen! Med lua ser det også ut som garnet trives godt med flette mønster... :)

    SvarSlett
  7. Herlig vest og finfin lue. Ser at fellinga på lua ikke er optimal, men er det noen som legger merke til det når lua er i bruk da? Den er jo kjempestilig!
    Og grønnfargen var super!

    SvarSlett
  8. Takk for for hyggelige kommentarer:-) Og bare for å si det ei gang til; jeg anbefaler både garnet og begge mønsterne, og fargen selvsagt.

    SvarSlett
  9. Herlig vest i en aldeles skjønn farge:)

    SvarSlett
  10. Herlig grønnfarge og fine plagg! :)

    Jeg har strikket to Lina-er, og fikk nesten yrkesnevrose av alle de vridde maskene. Men resultatet blir jo flott da!

    SvarSlett
  11. Ja, grønt er skjønt!
    Lina-hua: Du skriv at du ikkje er fornøgd med fellinga. Eg har strikka fleire huer i ei anna oppskrift, men som ser veldig lik ut: Liam's Loops Hat av Annina Päivärinta: Her er fellinga super, synest eg, og hua får ei fin "stjerne"-form på toppen. Kanskje denne oppskrifta rett og slett er betre ...? (Eg har ikkje prøvd Lina-hua):

    http://www.ravelry.com/patterns/library/liams-loops---hat-and-mittens

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for tips, det må jeg selvfølgelig sjekke ut :-)

      Slett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin