tirsdag 1. desember 2009

Tid for opptelling

Fullførte prosjekter

Jeg meldte meg på en konkurranse på Hobbyboden i sommer, 18 uferdige prosjekter skulle fullføres innen 1. desember. Jeg visste jo at jeg ikke ville fullføre alle, men nå som det er tid for opptelling, er jeg igrunnen overrasket over hvor mye som ble strikket og heklet.

Hekling:
Et lilla vårskjerf: ligger fortsatt i posen, det blir ikke helt vellykket og ender sannsynligvis som opprekksgarn.
Ei sommerlig lue: ble ferdig 6. juli.
Alpelue: ble ferdig 3. okt.
Skjerf: Et av to ble ferdige.
Votter: Ble rekket opp og garnet brukt til septembervotter!
Pannebånd: Dette ble rekket opp og garnet brukt til kluter.
Grytekluter og kluter i bomullsgarn: 8 kluter og 3 grytekluter er fullført. Fortsatt garn igjen, men det spares til neste års sommerluer.
Bikini: Bikinien blir omgjort til kjoletopp, men er fortsatt ikke fullført.

Strikking:
En brun tunika i deilig tynt ullgarn: Er dessverre ikke fullført, rette masker med tynt garn på tykke pinner ble litt for kjedelig, men jeg har ikke gitt opp.
Vesten Mille: Fikk noen runder til rundt halsen og er fullført.
En eldgammel genser i fritidsgarn (overtatt etter søstra mi): Denne blir det vest av - etterhvert!
To par gjestetøfler: Ble ferdige i oktober.
Ei grusomt stygg oransje og brun jakke: Har vært i bruk i hagen, men trenger noen justeringer før den er grei nok.
Ei omstrikka jakke: Etter jul...

Og så var det garnposene da:
En pose med diverse sokkegarn: Ble til 4 par voksensokker og 2 par barnesokker. Fornøyd med dem!
En pose Daletta: Ble til ei ullbukse til småen. Men det er mer garn igjen heldigvis, dette er et av favorittgarnene mine.
En pose Alpakkagarn: Jeg fant en halvferdig flettevante oppi posen, den ble fullført og en til. Ei barnelue ble det også av garnet, men det er fortsatt garn igjen.
Diverse tretrådsgarn: Selbuvotter er fullført, og flere på gang.

11 ble fullført, 5 er på gang, bare to er urørte. Men noen nyttårsforsett må jeg jo ha i epletreet i år også! Morsom oppgave dette, iallfall for de av oss som liker å holde på med mange prosjekter samtidig, og kanskje ikke er like flinke til å fullføre alltid.

4 kommentarer:

  1. Så flik du har vært :-)
    Skjønner at UFO`er ligger rundtforbi hos mange, og at det er et tiltak å gjøre dem ferdige.
    Er selv så heldig at jeg aldri har hatt slike :-o
    Ha ei fin uke :-))

    SvarSlett
  2. Så flink du har vært, da. Gjort ferdig så mange prosjekter!

    SvarSlett
  3. Synes jammen du har fått gjort ferdig mye. Det er ikke alt som er like inspirerende å ta fatt på. jeg er nok (dessverre?) også av dem som må ha mange ting å jobbe med parallelt, men så mange som 18 tror jeg neppe jeg har hatt på en gang... Til gjengjeld holder jeg på med et sengeteppe som jeg begynte på i 1989 - det er lenge siden det. Lykke til med prosjektene som gjenstår.

    SvarSlett
  4. Så grønt og fint det er hos deg. Ullbukser ser fryktelig kjedelig ut å strikke, så jeg har ikke klart å få meg til og strikke slik til Julie enda - selv om søs ønsker seg det.

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin